Detay Kıbrıs Gazetesi Bugün
  • BIST 108.489
  • Altın 151,139
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • Lefkoşa 15 °C
  • Mağusa 15 °C
  • Girne 15 °C
  • Güzelyurt 15 °C
  • İskele 15 °C
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 2 °C

9 aylık bebeğe yanlışlıkla antidepresan verdiler

9 aylık bebeğe yanlışlıkla antidepresan verdiler
İnegöl'de 9 aylık bir bebeğe yanlışlıkla antidepresan verildi

Eczanenin yanlış ilaç vermesinden dolayı bir bebek neredeyse hayatını kaybediyordu. Doktorun ishal için verdiği ilacın yerine yanlışlıkla antidepresan veren eczacı, 9 aylık bir bebeğin ölümüne neden oluyordu. İki ilacın isimlerinin çok benzediğini ve bu nedenle karışıklık olduğunu belirten eczanenin hatasını, doktor son anda fark etti ve Yusuf bebek kurtarıldı.

 

İshal ve kusma şikayetiyle 9 aylık bebekleri Yusuf Eymen'i İnegöl Devlet Hastanesi Acil Servisine getiren Gökhan ve Hasret Eymen çifti, doktorun verdiği ilacı eczaneden temin ederek çocuklarına içirdiler. Ancak eczacının verdiği yanlış ilaç, çocuğu ölümün eşiğine getirdi.

“BEN BU İLACI VERMEDİM”

23 Haziran Perşembe günü ishal ve kusma nedeniyle İnegöl Devlet Hastanesi Acil Servise müracaat ettiklerini belirten baba Gökhan Köse, “Acil servisten çocuk hastalıkları polikliniğine yolladılar. Çocuk Hastalıkları Uzmanı Doktor Kahraman Arslan, muayene ettikten sonra sıvı kaybından dolayı yatış yaptı. İlk gün çocuğa serum verildi. Ertesi gün kontrole gelen doktor, ishal için bir ilaç söyledi. Hemşire kağıda yazarak bana verdi. Ben de eczaneye giderek ilacın adının yazılı olduğu kağıdı eczacıya verdim. Bana doktorun yazdığı ilaç yerine yanlışlıkla başka bir ilaç verildi. Sonrasında o ilacı alarak hemşirenin yanında gittim. Nasıl kullanacağımı sorduğumda, ilacı eriterek vermemi söyledi. Ben de aynı şekilde yaparak verdim. Saat 11.00 sıralarında ilacı verdim. Saat 16.30'da doktor kontrole geldi. İlacı verdikten sonra çocuk hiç hareket etmedi ve uyudu. Herhangi bir refleks yok, dönmüyor. Doktor masada duran ilacı gördü ve ‘Ben bu ilacı yazmadım' dedi. İlk başta bana verilen kağıdı tekrar kontrol ettiğimizde bana verilen ilaçla, kağıtta yazılan ilacın farklı olduğunu anladık” dedi.

O İLAÇ BİR KEZ DAHA VERİLSEYDİ…

Eczacının kendilerine ishal ilacı yerine yanlışlıkla yetişkinler için psikolojik tedavilerde kullanılan depresyon ilacı verdiğini ifade eden Köse, “Bize doktor ishalle ilgili bir ilaç yazdı ama eczane bize yetişkinler için psikolojik tedavilerde kullanılan bir ilaç verdi. Gidip durumu anlatınca eczane suçunu kabul etti. Çocuk saatler geçmesine rağmen uyanmayınca hemen serum tedavisine başlandı, kalp cihazına bağlandı, kan tahlili almaya çalışıldı. Çocuk yanlış ilaç yüzünden yaklaşık 20 saat kesintisiz uyudu. Üç gün sonrasında ancak tamamen kendine gelebildi. Doktor, eğer fark edilmeseydi ikinci kullanımda çocuğumuzun hayatını kaybedebileceğini söyledi. Yanlış ilaç veren eczane hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunacağız” şeklinde konuştu.

Hatalarını kabul eden eczane yetkilileri ise yapılan yanlışın ilaçların isim benzerliğinden kaynaklandığını ifade etti.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2014 Detay Kıbrıs | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : +90 392 444 79 79 Faks : +90 392 227351