• BIST 99.595
  • İskele 35 °C
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 29 °C

Sahil ve çevreyi çöplüğe dönüştürmekten usanmıyoruz

Çevre bilincinin eksikliği nedeniyle, insanlar piknik yaptıkları yeri, denize girdiği sahili çöplük alanına döndürmeyi seviyor. Piknik yapılan alanlar ile sahillerden toplanan atıklar, çevreye duyarlı insanların tepki göstertmesine neden oluyor.

50 PLASTİK TORBA ÇÖP TOPLADIK

Girne’de sakin, ismi bizden saklı bir vatandaş, gönderdiği mesajında, Karakum’dan, Karaoğlanoğlu’na kadar olan deniz kıyıları şu sıralar çok kirli. Köpüklü suların içerisinde lağımın hakim olduğu sularda yüzüyoruz. Girne Kalesi ile Şehitlik arasında kendini bilmezlerin attığı çöpler ile 2 kamyon rahat dolar. Geçen gün deniz kenarına oralara balığa gittim. Kendini bilmezlerin attığı çöpleri arkadaşlar ile 5 saat içinde topladık.. Tam tamına 50 torba plastik çöp topladık ve yaktık dedi.

ÇÖPLERDE NE ARARSAN VARDI

Ayni kaynak açıklamasına devamla, çöpler arasında, cam, alüminyum, bira şişeleri, kahve kutuları ve su plastik şişelerinin yanısıra ne ararsan vardı. Bunları yasaklasınlar veya bunlara 3 TL ekstra çöp vergisi getirsinler. Örneğin bira veya su plastik şişelerini getiren ederi ne ise parasını geri alsın.Müslüman geçinenlerin yüzde doksanı pislik içinde yaşıyor ve umurlarında değil ifadesinde bulundu.

ÇEVREYİ KİRLETMEKTEN ÇEKİNMİYORLAR

Balık avlamak için haftanın 2 günü Zeyko yağ fabrikası binasının oraya giderim. Her yeri temizlerim ama mübarek insanlar peti bile yere atıp her yeri kirletirler. Özellikle hafta sonu çarşı iznine çıkan askerler sahile içmeye giderler. Ne getirirlerse yere atarlar diyen ayni kaynak, 2 hafta evvel karşılarına çıktım ve yapılanın yanlış olduğunu söyledim. Ancak yeniden oralara gittiğim zaman sahilin bira, kola şişeleri ve kahve kutuları ile dolu olduğunu gördüm. Hatta orada terk edilmiş çadır bile vardı dedi.

BÖLGEYE ÇÖP ATMAYIN TABELASI KONSUN

Ayni kaynak açıklamasına devamla şunları kaydetti ’’Bu durumu Belediye Başkanlarına da ilettim. Karakum, Zeyko taraflarına sahile çöp atmayın tabelası konmasını istedim. Ancak cevap bile alamadım. Daha önce otel sahillerine peşkeş çekilen sahiller için çok tepki gösterttim. Ama şimdi tam tersi. Kalan sahilleri de versinler. Bu millet o zaman denize giremesin. Çünkü girdiği yere s…r.’’.