• BIST 13868.29
  • Altın 6784.93
  • Dolar 47.7542
  • Euro 55.1371
  • Lefkoşa 35 °C
  • Mağusa 35 °C
  • Girne 30 °C
  • Güzelyurt 34 °C
  • İskele 35 °C
  • İstanbul 31 °C
  • Ankara 31 °C

6000 yıl önce yaşamış gizemli bir insan grubu keşfedildi: Genleri sırra kadem bastı

Bugün bu gizemli insan grubunun net bir şekilde 'torunları' denebilecek kimse yok.
6000 yıl önce yaşamış gizemli bir insan grubu keşfedildi: Genleri sırra kadem bastı

Kolombiya'nın Bogota Altiplano bölgesinde çalışan arkeologlar yakın zamanda bilim insanlarını şaşkına çeviren insan iskeletlerini ortaya çıkardı.

6000 yıllık olduğu belirlenen iskeletlerin genetik analiznde, Güney Amerika'daki bilinen antik veya modern insan gruplarıyla doğrudan bağlantısı olmayan DNA örnekleri keşfedildi.

Araştırmadan, bu gizemli insan grubunun kim olduğu sorusu doğdu.

Araştırma ekibinin elde ettiği DNA örnekleri, 6000 yıl önce burada bulunmuş gizemli kişilerin, Kolombiya'daki bilinen yerli popülasyonla uyuşmadığını gösterdi.

Bunun yerine, genetik veriler, Panama Kıstağı'ndaki Chibchan dili konuşan gruplarla daha yakındı. Ancak onlarla da zayıf bir bağlantı tespit edilebildi. Yani hiçbiriyle yakın akraba değillerdi.

Arkeologlara göre, yaklaşık 6000 yıl önce, bu avcı-toplayıcılar tarıma geçti ve Bogotá Altiplano'ya yerleşti. Ancak sonra, genetik izleri gizemli bir şekilde kayboldu. Bugün bu antik Kolombiyalıların net bir şekilde "torunları" denebilecek kimse yok.

Bunun nedenine dair kesin bir cevap üretilemese de bazı teoriler var. Bir teoriye göre bu gruplar göç edip diğerleriyle kaynaştıkça genetik belirteçleri zamanla zayıfladı. Başka bir olasılık ise benzersiz, artık soyu tükenmiş bir soyu temsil ettikleri yönünde.

Hakemli bilimsel dergi Science Advances'ta yayınlanan araştırma makalesinde, "Bu alan uzun zamandır Orta ve Güney Amerika'dan gelen antik insanların bir araya geldiği bir kültür ve dil kavşağı olmuştur," ifadeleri yer aldı.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÖNE ÇIKANLAR
  • Teoman, Kıbrıs’ta Müzikseverlere Unutulmaz Bir Gece Yaşattı
  • Alagadi Fest 2026’da iki günde iki dev sanatçı: Binler İrem Derici ve Melek Mosso ile çoştu
  • Kaygı azaltmaya yardımcı dört hobi
  • Süt dışında kemiklere yarayacak beş yiyecek
  • İsrail'de 2 bin 500 yıllık ilk kez bulunan Kıbrıs sikkesi
  • 2026 Dünya Kupası’nın sahibi İspanya!
  • İşitme kaybı geri döndürülemiyor: Kulaklarınızı nasıl koruyabilirsiniz?
  • Hava Trafik Kontrolörleri Sendikası: Pas geçme uçuş emniyetinin gereğidir
  • Kıbrıs, dijital euro için pilot uygulamaya dahil edildi
  • 2026 Dünya Kupası’nda ilk finalist İspanya
  • Balıkçılık sektörünün mevcut durumu Laguna’da masaya yatırıldı
  • KAYAD: Lapta'daki cinsel taciz iddiasında mağdur çocuk sayısı yediye yükseldi
  • Bitter çikolata sağlıklı mı? Faydaları ve riskleri neler ve ne kadar tüketilmeli?
  • Kabızlığa iyi gelebilecek altı besin ve takviye
  • Çocuklarda Yaz Hastalıklarına Dikkat!
  • Yedek subay aday adaylarına son yoklama uyarısı: Son tarih bugün!
  • LAÜ’de “Tek Kampüs, Farklı Gelecekler: Mesleğini Giy”  etkinliği gerçekleştirildi
  • Yangın söndürme helikopteri teslim edildi
  • Meritta Deniz Kaplumbağaları Rehabilitasyon Merkezi, 8. yaşını kutladı
  • Üstel: Türkiye ile Tarihi Bir Adım Daha Atıyoruz
1/20