• BIST 14025.45
  • Altın 6794.53
  • Dolar 47.7513
  • Euro 55.2279
  • Lefkoşa 38 °C
  • Mağusa 28 °C
  • Girne 32 °C
  • Güzelyurt 36 °C
  • İskele 28 °C
  • İstanbul 32 °C
  • Ankara 32 °C

Araştırma: Ekran süresini azaltmak çocuklara iyi geliyor

Yeni bir araştırma çocukların ekran başında geçirdiği süreyi azaltmanın kötü davranışları da azalttığını ortaya koydu.
Araştırma: Ekran süresini azaltmak çocuklara iyi geliyor

JAMA Network Open’da yayınlanan araştırmaya göre, ebeveynler çocuklarının boş zamanlarında ekran başında geçirdikleri süreyi ‘haftada sadece üç saate’ düşürerek sadece iki hafta gibi kısa bir sürede çocuklarının ruh sağlığı ve davranışlarında önemli iyileşmeler görebilir.

Ortalama olarak, çocuklar eğlence için günde yedi ila sekiz saati ekran başında geçiriyor. Ancak, çocuklar ekran sürelerini azalttığında davranış ve ruh halinde önemli gelişmeler gösterdi.

New York Post’un aktardığına göre Güney Danimarka Üniversitesi’nden araştırmacılar, dört ile 17 yaş aralığındaki 181 çocuk ve ergenin bulunduğu 89 aileden toplanan verileri analiz etti.

Sonuçta çocukların gün içinde saatlerce ekran başında kalmasının önlenmesiyle sosyal etkileşimlerinin arttığı gözlendi.

JAMA Pediatrics’te yayınlanan önceki araştırmalar, gelişimsel gecikmelere yol açabileceği için çocukların üç yaşına kadar ekran başında kalmasının yasaklanması gerektiğini ortaya koymuştu.

Drexel Üniversitesi’ndeki araştırmacılar da ekran süresine izin verilen bebeklerin ve yürümeye başlayan çocukların otizm ve dikkat eksikliği / hiperaktivite bozukluğu (DEHB) gibi nörogelişimsel bozukluklarla ilişkili atipik duyusal davranışlar sergileme olasılığının daha yüksek olduğunu keşfetmişti.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÖNE ÇIKANLAR
  • Teoman, Kıbrıs’ta Müzikseverlere Unutulmaz Bir Gece Yaşattı
  • Alagadi Fest 2026’da iki günde iki dev sanatçı: Binler İrem Derici ve Melek Mosso ile çoştu
  • Kaygı azaltmaya yardımcı dört hobi
  • Süt dışında kemiklere yarayacak beş yiyecek
  • İsrail'de 2 bin 500 yıllık ilk kez bulunan Kıbrıs sikkesi
  • 2026 Dünya Kupası’nın sahibi İspanya!
  • İşitme kaybı geri döndürülemiyor: Kulaklarınızı nasıl koruyabilirsiniz?
  • Hava Trafik Kontrolörleri Sendikası: Pas geçme uçuş emniyetinin gereğidir
  • Kıbrıs, dijital euro için pilot uygulamaya dahil edildi
  • 2026 Dünya Kupası’nda ilk finalist İspanya
  • Balıkçılık sektörünün mevcut durumu Laguna’da masaya yatırıldı
  • KAYAD: Lapta'daki cinsel taciz iddiasında mağdur çocuk sayısı yediye yükseldi
  • Bitter çikolata sağlıklı mı? Faydaları ve riskleri neler ve ne kadar tüketilmeli?
  • Kabızlığa iyi gelebilecek altı besin ve takviye
  • Çocuklarda Yaz Hastalıklarına Dikkat!
  • Yedek subay aday adaylarına son yoklama uyarısı: Son tarih bugün!
  • LAÜ’de “Tek Kampüs, Farklı Gelecekler: Mesleğini Giy”  etkinliği gerçekleştirildi
  • Yangın söndürme helikopteri teslim edildi
  • Meritta Deniz Kaplumbağaları Rehabilitasyon Merkezi, 8. yaşını kutladı
  • Üstel: Türkiye ile Tarihi Bir Adım Daha Atıyoruz
1/20