• BIST 13885.89
  • Altın 6649.87
  • Dolar 47.7106
  • Euro 55.1501
  • Lefkoşa 37 °C
  • Mağusa 37 °C
  • Girne 31 °C
  • Güzelyurt 37 °C
  • İskele 37 °C
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 33 °C

Araştırma: Beyin sağlığı için en iyi gıdalar

ABD’deki Rush Üniversitesi araştırmacıları beyin sağlığı için en iyi gıdaları araştırdı.
Araştırma: Beyin sağlığı için en iyi gıdalar

New York Times’ın (NYT) haberine göre Chicago’daki Rush Üniversitesi araştırmacıları dokuz yıl boyunca 1000 yaşlı kişiyi inceledi.

Araştırmaya göre aşağıdaki dokuz gıdayı daha fazla tüketenlerde bilişsel gerilemenin (yaşlanma) daha yavaş olduğu belirlendi:

  • Meyveler
  • Yeşil yapraklı sebzeler
  • Diğer sebzeler
  • Tam tahıllar
  • Baklagiller
  • Kuruyemişler
  • Balık
  • Kümes hayvanları
  • Zeytinyağı

Öte yandan uzmanlar bu gıdaları tüketen kişilerin kırmızı et, tereyağ, margarin, peynir, tatlı içecekler ve kızartmayı az tükettilerini vurguluyor.

Uzmanlar bu yiyeceklere göre de ‘MIND’ adlı diyet geliştirilmiş. TÜBİTAK diyeti şöyle tanımlıyor:

* MIND diyeti, yaşlanmaya bağlı olarak bilişsel işlevlerde ortaya çıkan gerilemeyi engellemeyi ve beyin sağlığını korumayı amaçlayan bir beslenme planı.

‘Nörodejeneratif gecikme için Akdeniz-DASH müdahalesi’ olarak adlandırılan bu beslenme modeli, kısaca MIND diyeti olarak biliniyor. MIND diyeti, bilişsel işlevleri korumada etkisi olduğu bilinen iki diyetin yani Akdeniz diyeti ile kısaca DASH diyeti olarak bilinen ‘hipertansiyonu durdurmak için beslenme yaklaşımı’nın birleştirilmesiyle oluşturulmuş hibrit bir beslenme modeli.

* MIND diyeti ilk olarak 2015 Rush Üniversitesi’nden Dr. Martha Clare Morris ve arkadaşları tarafından ortaya kondu. Araştırmacılar yayımladıkları iki bilimsel makalede, MIND diyetinin katılımcıların yüzde 53’ünde Alzheimer riskini azalttığını gösterdi.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÖNE ÇIKANLAR
  • Teoman, Kıbrıs’ta Müzikseverlere Unutulmaz Bir Gece Yaşattı
  • Alagadi Fest 2026’da iki günde iki dev sanatçı: Binler İrem Derici ve Melek Mosso ile çoştu
  • Kaygı azaltmaya yardımcı dört hobi
  • Süt dışında kemiklere yarayacak beş yiyecek
  • İsrail'de 2 bin 500 yıllık ilk kez bulunan Kıbrıs sikkesi
  • 2026 Dünya Kupası’nın sahibi İspanya!
  • İşitme kaybı geri döndürülemiyor: Kulaklarınızı nasıl koruyabilirsiniz?
  • Hava Trafik Kontrolörleri Sendikası: Pas geçme uçuş emniyetinin gereğidir
  • Kıbrıs, dijital euro için pilot uygulamaya dahil edildi
  • 2026 Dünya Kupası’nda ilk finalist İspanya
  • Balıkçılık sektörünün mevcut durumu Laguna’da masaya yatırıldı
  • KAYAD: Lapta'daki cinsel taciz iddiasında mağdur çocuk sayısı yediye yükseldi
  • Bitter çikolata sağlıklı mı? Faydaları ve riskleri neler ve ne kadar tüketilmeli?
  • Kabızlığa iyi gelebilecek altı besin ve takviye
  • Çocuklarda Yaz Hastalıklarına Dikkat!
  • Yedek subay aday adaylarına son yoklama uyarısı: Son tarih bugün!
  • LAÜ’de “Tek Kampüs, Farklı Gelecekler: Mesleğini Giy”  etkinliği gerçekleştirildi
  • Yangın söndürme helikopteri teslim edildi
  • Meritta Deniz Kaplumbağaları Rehabilitasyon Merkezi, 8. yaşını kutladı
  • Üstel: Türkiye ile Tarihi Bir Adım Daha Atıyoruz
1/20